Finbesök

Vaknade i morse med lite ont i halsen och småont i kroppen. Och vad gör man då? Jo, man river färsk ingerfära (som man får av sin snälla granne) och häller på varmt vatten. Dricker och ser glad ut. Dunderkur verkligen. Tog en promenad in till stan sedan och träffade Tess. Drack te och pratade.

Mådde mycket bättre när jag kom hem så slutsatsen är väl ingerfära + promenad = bra mot förkylningssymptom!

Har roat mig med att lagat tomatsoppa och vitlökbröd ikväll och bjudit mina grannar på. Jag råkar hamna i deras kök ibland när det lagas mat så det var inte mer än rätt att jag bjöd tillbaka. Tack för resceptet Hanna. Det blev superbra!


Ska sova nu så att jag minskar risken ytterligare att bli sjuk. Tänker absolut inte tillåta någon sjukdom nu för imorgon får jag besök! Mitt första besök sedan jag flyttade hit faktisk; Karro och Linda som jag har jobbat med på IKEA. Åh, det ska bli så roligt.

Måste städa upp lite här innan dom kommer för det är saker överallt. Men först sova.



Puss & Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0