En Effektiv Helg

Usch vad helgen går snabbt. I fredags åkte jag och Daniel ner till familjen i Tanum. Lite konstigt med bara mamma hemma eftersom Matilda var på konirmationsläger. Inget större blev gjort på fredagen eftersom vi kom såpass sent. Men på lördag morgon däremot stod det hustvätt på schemat. Husen på området där mamma bor ska målas om under sommaren och var och en skulle tvätta och måla sitt hus själv. Men eftersom mamma inte orkar det så fick jag och D äran att ge oss på jobbet. Inte riktigt så tråkigt som det låter och eftersom vi var två så gick det rätt snabbt också.

På eftermiddagen ville jag åka ner till Loppis och kolla efter någon kruka eller så. Mamma tycker jag har blivit loppistokig, men ibland kan man faktiskt fynda! Det var stängt och eftersom Cicci och Markus bor nära så skulle vi vart dom bodde eftersom att D inte visste det. Vi hade ringt innan, eftersom vi var sugna på att se det senaste tillskottet i släkten - Leon, men ingen svarade. Tänkte bara visa Daniel vart huset låg, men då var bilen hemma så vi tog en liten visit.
 Så söt han va! Liten och gosig och så snäll. Inte ett ljud förutom ett litet kort skrik när han vaknade och var hungrig. Storasyter Thea var så snäll och verkade gilla brorsan. Dock lite avvaktande mot Daniel ända tills han provade hennes solglasögon och vi tog kort på detta.

Senare på kvällen kom moster på besök också. Och idag har vi haft kalas för Lotta. Så man kan väl säga att vi har hunnit med en hel den denna helgen. Både träffa folk och skura hus. Något Loppisfynd blev det dock inte denna gången. Usch va dyrt det var där, nu förstod jag va folk har menat med att hon tar ordentligt betalt.

Va har ni gjort i helgen? Tell me!

Kram Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0