Glasögonen Är Beställda

Packar fortfarande. Fast jag tog en paus förut och åkte in till stan och kollade efter jeans. Hittade inga faktiskt. Jag är rätt kräsen vad det gäller jeans så det kan dröja, men å andra sidan har jag ju kvar pengarna och kan spara dom tills jag hittar några jag verkligen vill ha. I Kalmar kanske?

Bestämde mig för glasögonen så nu är dom beställda och klara. Har jag tur finns dom i min brevlåda redan i slutet av nästa vecka. Jag var på SmartEyes och beställde. Alla glasögon (bågar + enkelslipade glas) kostar bara 995:-. Så billigt! Det är dock inga märkesbågar, men vad spelar det för roll? Jag frågade hur det kunde bli så billigt och då berättade hon som hjälpte mig att dom tillvekas i Kina och SmartEyes här i karlstad gör beställningarna på nätet. Så direkt när hon hade klickat iväg min beställning får dom den i Kina och så tillverkas mina glasögon inom 20 minuter och skickas med nästa leverans till Sverige. Till Karlstad. Och sedan till Kalmar. Det är väl hur bra som helst?! Dessutom har dom flesta andra optiker här två olika leverantörer på bågarna och glasen. Även detta blir ju extra kostnad.


Nu ska det sista packas och sedan ska vi börja lasta in i bilen. Har tänkt att åka runt 7-tiden imorgon. Ska till Uddevalla först och hämta ett par grejer i Lottas lägenhet som är mina och sedan bär det av mot Kalmar.


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0