Virus

Vart hos doktorn nu. Vaknade i morse och kände att jag inte skulle orka gå och jobba. Ringde till vårdcentralen och fick en tid. Seriöst, det svider lite i plånboken att behöva betala nu när man har fyllt 20. 150 spänn! Dyrt tycker jag. Hade för mig att jag har hört något om 120. Jaja, eftersom jag ändå va där stack dom i fingret, petade i halsen, kollade öronen, lyssnade på lungor och hjärta. Men det visade inte något. Så doktorn konstaterade bara att det var ett förkylningsvirus och att hon inte kunde göra något åt det. Jag säger bara att det är tur att det finns nässpray, alvedon och bafucin!

Ska försöka jobba imorn iaf. Det funnkar nog om man tar till lite värktabletter!

Underbart väder idag. Det skadar ju verkligen inte med lite frisk luft! Så kanske blir det en kort promenix i vårsolen? Ja, dom sa på TV:n igår att dom räknar våren fr.o.m. 7 dygn över nollan. Och det har det ju vart nu, så jag hoppas verkligen att våren har kommit för att stanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0