Nytillskott I Familjen

Jajemän! En bärbar dator har inhandlats idag. Nice. En HP. Så fin är den. Verkar som att det är en rätt bra dator. Inte den billigaste men inte den dyraste heller. Köpte med mobilt bredband från Telia också. Dom bjuder på månadsavgiften året ut, så jag slipper betala 199:-/mån i fem månader! Bra va?

Har varit ledig i två dagar nu. Så otroligt skönt. Nu har jag åtta (!) dagar med jobb framför mig, men om man inte försöker tänka på att det är så många på rad så går det bra. Måste ta en dag i taget.

Har haft låång sovmorgon både igår och idag. Daniel har semester nu så det är mys. Varmt och skönt utomhus också. Hamnfestivalen började här i Karlstad igår. Åkte in och drack ett par öl. Jag och Erika först och sedan kom Daniel och Jocke också när dom hade varit på bio. Jättetrevligt. Blev lite småhungrig efter ett tag. Jag beställde vitlöksbröd. Mums! Mycket var det också, för 55 kr. Inte så farligt, det var ju ändå på restaurang. E beställde Toast Skagen, det var säkert gott, men det kändes som att det att man inte alls fick lika mycket för pengarna som mitt bröd. Men hon sa att det smakade gott iaf, och jag smakade på en räka, inte helt fel!

Så vad har mer hänt? Jo, jag och Matilda  har beställt resa till Mallorca. Mallis! Skönt. Vi drar den 16:e Augusti och är borta en vecka. Jag förstår vad meningen med semester är i alla fall. Alltså betald semster, att man har jobbat hela året och får njuta flera veckor av att bara vara ledig. Kanske inte händer nästa sommar heller, men det är definitivt något jag kommer att se fram emot att få ha i framtiden.

Well, måste nog snart sova nu. Börjar kl 10 imorgon, men jag har märkt att jag behöver en hel del sömn för att fungera.

Har jag förresten kanske glömt att berätta att jag ska flytta till Kalmar?? Det ska jag i alla fall. Den 1:a september börjar min utbildning. En KY-utbildning på 45 veckor som heter "Den Moderna Säljaren". Det är en säljutbildning som är inriktad mot fack-och detaljhandel. Ska bli kul och spännande, men det kommer att bli ovant att flytta ifrån Daniel nu när vi har bott ihop i nästan ett år. Men jag kommer ju hem och gör praktik och så. Det kommer bli bra tror jag!

Nu ska jag i alla fall sova med mitt nyfärgade, bruna hår.

Godnatt sötnosar!


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0