Seriöst alltså...

Vad ser man när man tittar ut genom fönstret? Jo, snö, snö och åter snö. Jag vet att jag nog låter typiskt svensk nu, eftersom svenskar inte gör annat än att prata om vädret. Men liksom bakslag på bakslag och här utanför vår ingång hade det ju nästan slått ut små gröna blad på häckarna förra veckan. Så imorgon när jag ska jobba är det väl bara att ge sig ut i snön och roa sig bäst man kan. Skulle ju mycket hellre plocka fram vårjackan och gunga med barnen. Men nu kan man ju tyvärr inte göra mycket mer åt det än att vänta ut våren. Som förhoppningsvis inte är långt borta. Det är ju ändå snart April!

Var jättemysigt med besök av mamma, Matilda och mormor igår. Alla var på bra humör och maten och det andra uppskattades. Dom stannade hela eftermiddagen. Det är ju faktiskt inte så långt att köra ändå.

Idag åkte vi för att träna bort påskmaten och godiset. Jag gick på ett kombinerat Pump- och Steppass. Skönt och roligt, men oj så trött man blev efteråt.

Efter att Daniel hade tagit en "tupplur" på två timmar (!) i soffan åkte vi ut längst ut på ön och promenerade en sväng. Det blåste kallt och mycket, men det var ändå behövligt med frisk luft.


image30

Jag och Daniel


image31

Sötnosen och lite jag

image32

Det är fint i Hammarös "Skärgård" också, även om
det inte är riktigt samma som på västkusten!

image33

Hammarös "Skagens Fyr" som ligger lägst ut på ön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0