En Liten Cykeltur

Hmm, idag regnar det. Jaja, det kanske behövs om allt ska bli grön, fint och växa, men det piggar inte direkt upp. Dessutom ligger Daniel fortfarande och sover. Han säger att han behöver det?! Jo, iofs så börjar han ju jobba kl 7 varje dag annars så han kan väl få sova.

Cyklade hem inatt från valborgsfirandet, som för övrigt blev väldigt lungt för min del. Det var inte alls kallt, bara mörkt eftersom vi cyklade på en väg utan belysning.  Daniel var tvungen att köpa en tunnbrödsrulle också på hemvägen. Ja, i stan alltså, inte på den här mörka vägen. Var hemma vi två så det blev inte så sent.

Funderar på vad vi ska hitta på idag. Inte demonstrera i alla fall. Fast jag kanske inte ska berätta vad jag inte ska göra. Har tänkt lite på om man ska slipa stolarna och börja måla lite. Jag har iofs hela dagen imorgon på mig annars.
 Borde plantera resten av plantorna vi köpte. Pensé och jordgubbar ´ska vi ha på balkongen. Jag frågade henne i affären om det funkade att ha jordgubbar i kruka. "Jodå, men ta två i så fall" sa hon. "Så att dom polynerar." Jaha, men jag tänkte ta tre och då sa hon att det berodde på hur sugen man var på jordgubbar. Klart man är sugen på färska jordgubbar! Så det kanske är det jag ska syssla med idag.

Känns lite lyxigt att vara långledig nu. Kan inte tänka mig i alla fall att jag får jobba imorgon. Det är ju nästan inga barn där heller, så jag räknar helt med sovmorgon imorgon också och ett par dagar till framöver.

Sugen på en macka nu. Ost och tomat blir det kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0