Ingen Spruta Idag

Nej icke. Börjar inte förrän kl 11 idag. Tänkte smart att då kan jag och Daniel åka ner kl 8 och vaccinera oss inför Turkietresan. Jodå, jag gick upp tidigt och träffade D utanför. Anmälde oss i luckan och så var jag tvungen att välja husläkare (?!), dom har tydligen sånt här. Dom har tjatat om det och skickat med mig blnkett innan, men nu fyllde jag i alla fall i en. Sedan kom vi in nästan direkt. Frågade bara om det var okej att man var lite hostig och lite snuvig, men icke. Då kunde man tydligen reagera kraftigt på vaccinet, så det blev inget med det för min del. Jag trodde faktiskt inte att det skulle göra något när förkylningen nästan har gett sig.

Iofs är Turkiet inget direkt högriskland för att drabbas av Hepatit A och om jag nu skulle göra det ändå så skulle det inte vara någon farlig sjukdom, extremt ovanligt att drabbas och dessutom ovanligt att man får några komplikationer. Sköterskan som vi pratade med sa att bara man är försiktig med vad man äter och dricker så är det ingen fara.

"Det finns ingen behandling mot hepatit A men sjukdomen går över av sig själv efter några veckor, även om man kan vara trött en lång tid efteråt. Det är ovanligt med komplikationer, de flesta blir helt återställda utan några men."
(
http://sjukvardsradgivningen.se)


Nu ska jag gå och ta hand om tvätten som jag slängde i maskinen innan jag åkte. Vad ska ni göra idag?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0