Glögg, pepparkakor & julstjärnor

Japp, tog mig en cykeltur till Maxi och jag fick med mig en hel del hem. Köpte glögg och pepparkakor bl.a. Mums! det får det bli ikväll. Nu lyssnar jag på julmusik och ska börja packa upp väskan. Lite adventsstämning här i alla fall!



Ja, en hel del saker med tanke på att jag bara har en hylla i kylskåpet
att få plats med allt på.



Provsmakning på dom här hade dom och såklart kunde jag inte motstå
frestelsen.



Julstjärnor för 10 kr styck. Bra pris tycker jag. Undrar bara hur dom ska
skötas för att inte dö? Kan någon svara mig på det?
Floristkusinen kanske?



Tänkte visa min stjärna som jag köpte igår. Älskar stjärnor, det blir så
mysigt!


Puss!♥



Kommentarer
Postat av: Louise Ulfstad

Jag är troligtvis så långt ifrån florist man kan komma men vår julstjärna som vi köpte har redan nästan dött 3ggr(på ca 1,5 vecka, bladen hängde rakt ner och den var ca 3 cm i diameter. Men jag vattnade den och den återuppstod!! Den enda slutsatsen jag kan dra av denna process är att dom julstjärnor är ganska törstiga, iaf vår. Have a nicer day with your Xmast-star :)

2008-11-30 @ 22:51:11
Postat av: Josefin

Haha, jag det håller jag med dig om gumman om att du inte är florist, men eftersom jag själv har sett den både nästan död och fint levande så tackar jag för tipset:)

2008-12-01 @ 11:26:26
URL: http://missjosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0