Sen P.g.a Stormen

Sitter på tågte hem nu. Tanken från början, och så det står på min biljett, är att jag skulle åka från Tanum 15:09, byta i Göteborg och sedan vara framme i Kalmar kl 22:03. Ja, nu var jag exakt med tiderna, jag vet.
 Hur som helst hade det blåst ner träd på spåret någonstans mellan Strömstad och Munkedal så tåget ersattes med buss. Jaha, då var jag tillbaka på en sån där förbannad buss som ska in på varenda litet samhälle som finns. Inser efter ett tag att vi inte skulle hinna med bytet i Göteborg eftersom bussen segade så. Så vi fick snällt gå av i Uddevalla istället. Vänta en timma där på tåget mot Herrljunga. Har bytt i Herrljunga till tåget mot Falköping. Falköping - Nässjö. Nässjö - Alvesta och slutligen Alvesta -  Kalmar. Men just nu sitter jag på sträckan Falköping - Nässjö. Kommer till Kalmar kl 23:00.

Som tur är har jag Elina som är så snäll och hämtar mig och kör hem mig med alla grejer. Tack för det! Dessutom har jag haft sällskap ända från Uddevalla med en tjej från Rabbalshede som också har börjat plugga i Kalmar. Jättetrevlig. Vi känner inte varandra innan men vi känner folk genemsamt ändå. Världen är verkligen liten. Och den krymper verkligen ju mer olika människor man träffar på olika ställen man är på. Konstigt det där. Man tror att man kan vara anonym, men när man börjar prata med någon ny kommer det ofta fram gemensamma nämnare.



Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0