Vilken Dag!

Dagen började sådär. Sov jättegott inatt och hade inte alls någon lust att gå upp i morse när klockan ringde. grått och tråkigt ute, men det går ändå alltid bättre när man har duschat. I alla fall så cyklade jag till skolan, eller ja jag kom inte mer än halvvägs. Trodde att det var kallt ute så jag hade vantarna på mig. Skulle ta av dom under tiden jag cyklade. Fastnade på något konstigt sätt med den ena handen i den andra, tappade balansen och trillade omkull. Ja, det kanske låter roligt och det såg säkert skoj ut för alla som såg det. Usch! Det var det första jag tänkte på. Hoppas att ingen såg mig! 20 år och cyklar omkull? Nej, jag lärde mig faktiskt cykla när jag var liten även om det inte verkar så.
  Båda tröjorna gick sönder på armbågen, dom helt nya jeansen sprack en bra bit in på låret och vajern till handbromsen gick av på mitten.
 Cyklade hem igen arg och ledsen för att byta byxor och sedan skynda mig till skolan. väl hemma igen hittade jag inte nycklarna. Dom hade ramlat ur väskan när jag cyklade omkull. Jag hade hunnit låsa cykeln och eftersom vi har passerbricka till huset där jag bor så kom jag inte ens in i här. Jaha, då var det bara att börja gå då. Inte förrän då kände jag att det gjorde ont. Ringde till Therese och bad henne ta med kläder som jag kunde byta till. Tur att man har sina vänner. Jag klarade mig ändå lindrigt undan som tur var även om det ömmar lite.


Nu är jag ledig ändå tills på tisdag. Första helgen som jag är kvar ensam. Har varit kvar en helg innan men då var ju Daniel här och hälsade på. Therese har åkt hem till sin familj och Elina ska jobba hela helgen. Hoppas att vi hinner ses någon gång ändå. F, hon bor mitt emot mit här i korridoren, undrade om jag ville med till IKEA på lördag så så blir det nog. Ska plugga ekonomi också inför tentan om knappt två veckor.


Ska kolla lite TV nu.


Puss!



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Låter kom en fruktansvärd start på dagen!!!!

Sänder iaf massor av kramar från den av kusinerna som förmodligen har flest "cykelolycksärr" på knän och armbågar (Jag).



PS. Har förresten(ser felstavat ut ?!?) ett "Ciccisförbannadej**amoped#'%#ärr" också...DS

2008-10-09 @ 21:48:34
Postat av: Josefin

Ja, det var det verkligen. Tack, då är jag inte värst än då:) Aj, det är ännu värre med moppen ju. Kram

2008-10-10 @ 15:01:52
URL: http://missjosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0