I Jönköping

Nu sitter jag i Jönköping och väntar på bussen till Kalmar. En hel timma kvar. Som tur var hittade jag ett uttag på ett café här så jag kan sitta och skriva lite. Åkte från Karlstad kl 12:10 och är inte hemma förrän 20:45. Rätt lång resa, men buss var mycket billigare än tåg så det är därför det tar ett par timmar extra.

Det har varit en underbar helg. Skönt att komma hem och träffa D igen. Simon och Sandra var och hälsade på i fredags. Spelade lite spel och drack lite drinkar. Mysigt. Rätt lungt ändå.
 Åkte in till stan på lördag förmiddag och justerade mina nya glasögon. Nu sitter som perfekt. Förut trillade dom bara ner, men nu sitter dom som dom ska. Hälsade på D:s famlij som bjöd på mat på eftermiddagen. Tanken var att vi skulle gå ut på kvällen, men ingen av oss, eller dom som skulle vart med var speciellt sugna så vi stannade hemma, lagade god middag och päste(!) framför TV:n.

Lugn söndag, men jag hann en sväng till stan igår också. Det har ju blivit så kallt ut och jag har ingen höstjacka. Köpte ny vinterjacka förra året, men den är alldeles för varm nu. Hittade en superfin svart kappa på Indiska. Dom överraskar mer och mer faktiskt. Hittade även mössa och ett par snygga pumps. Älskar pumps! Älskar kappor och mössor också, haha.


Eftersom vi bara går sex veckor till i skolan och ska ut på fem veckors LIA (Lärande I Arbete) sedan besökte jag två klädbutiker i stan och frågade lite. Hos det ena stället (som jag har som andraalternativ) var det inga problem och på det andra (där jag helst vill vara) skulle hon höra av sig imorgon och ge besked. Hon trodde att det skulle gå bra, bara det inte krockade med en elev från Handelsprogrammet. Hoppas, hoppas.
 Jag talar inte om vilka butiker det är förrän det är helt klart och ni som vet kan väl va snälla att inte skriva det här heller. Jag ska tala om så fort det är bestämt, så håll ut.


Lite tråkigt att åka tillbaka idag, men å andra sidan känns det så bra i Kalmar just nu. Skolan är rolig och bra folk, så det sporrar till att fortsätta. Jag träffar ju D snart igen om lite mindre än två veckor. Ska förresten en sväng till familjen och hälsa på den helgen också. Kul att ha något att se fram emot.


Ha det bra!


Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0