Maten Smakar Ingenting

Gjorde i ordning grekisk sallad förut. En storfavorit faktiskt, men eftersom jag är så förkyld så kände jag i princip ingenting alls av smaken. Jättetråkigt. Är jättgodissugen också, men det känns inte som att det är någon idé att göra sig besväret att gå till affären, köpa godiset sedan gå hem och äta upp det utan att känna vad det smakar.
 Jag älskar mat och alla goda smaker, så jag hoppas verkligen att jag snart blir bättre. Nog klagat för nu.

Pratade med Daniel förut. Han, Simon och Thom satt och spelade Guitarr Hero. Det är så skoj, i alla fall ett tag. Får väl ta en omgång till helgen, Åker ju hem på fredag. Längtar tills dess nu, men samtidigt går dagarna ändå rätt så snabbt här när man har skolan så det kommer att gå jättefort tills fredag.

Imorgon ska vi ha ännu en ny lärare och nytt ämne; Försäljning. Antar att vi ska lära oss en hell del bra knep för att få folk att köpa mer saker. Tycker det är jättespännande att hur man uppför sig mot någon kan påverka ett köp så mycket. Ser fram emot imorgon. 
 

Karriärsutvecklingen idag fick vi i uppgift till nästa gång att intervjua tre olika personer som jobbar med olika saker. Man ska bl.a. ta reda på vad deras yrke innebär, hur dom fick det etc. Har faktiskt tre företag jag är intresserad av att prata med, men jag talar inte om vilka just nu. Om jag säger såhär så ingår dom i sånt som jag tycker om att göra och sånt jag skulle kunna tänka mig att jobba med. Men jag har inte riktigt bestämt mig än. Återkommer.


Nu blir det lite TV-tittande. Kanske lite varmt vatten med ingerfära för förkylningen?!

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0