Min Eftermiddag I Bilder



 


Det vackraste med hösten tycker jag är när träden ändrar färg.  



Jag träffade Elina och Therese på stan, men jag fick bara med Elina på kort.


Fint att plantera i en gammal väska. Håller ni med mig?


Det känns och syns att Kalmar är en gammal stad.


 


En bild på bron.



Strålande solsken och klarblå himmel. Det här tornet står mitt i stan.
Tyvärr vet jag inte vad det är för något.



Som sagt; fint väder.



Slottsparken



En staty i parken. Fri tolkning!



Kalmar Konstmuséum ligger mitt i slottsparken.



KK; Kalmar Konstmuséum



Fler statyer. Fri tolkning även här.



Kalmar slott



Kalmar slott



Slottet igen...



...och igen...



...och igen.



Gamla staden i Kalmar ger en Astrid Lingren-känsla. Mysigt!



Vissa hus är från 1600-talet. Slottets pigor och drängar bodde här då.



En rosa blomma.



Visst är det här en vacker adressskylt?!



Husen och deras detaljer ger en känsla av att vara någon annan stans än i
Centrala Kalmar.



Dennan trädgård som tillhör Krusenstiernska gården...



...hittar man bakom detta plank.



Ännu ett pitorskt hus.



Vem bor här? Häxan i Hans & Greta kanske?



Mys



Bara en ensam dörr.



Jag är nöjd med dagen. Både att ha fikat med tjejerna och ha promenerat
runt i stan i det fina vädret. Det mår jag bra av!




Puss!



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kalmar verkar vara en fantastiskt vacker stad!! Alla man hör som har varit där säger likadant.

Kan undra om det var lika mysigt att bo i de pittoreska husen för pigorna o drängarna?? Kanske inte var lika "bekvämt som vi vill ha det idag.



Här följer ett utlåtande och ett "besserwissersvar":



Utlåtande: Det var en fantastisk ide att plantera i väskan!! Goda ideer är till för att lånas! =)



Besserwissersvar: Den rosa blomman är en stockros...

(Sorry jag kunde inte låta bli...)



Ha det gott!

2008-09-24 @ 22:01:48
Postat av: Daniel

det var häliga bilder du!

och elinor kan inte släppa att märka på att det står en rosa blomma. och att det inte står nått namn



hare gött å så ses vi på fräda!

puss puss

2008-09-24 @ 22:11:34
Postat av: Josefin

Ellinor: Jag håller med om att man ska sno goda idéer och tack för ditt besserwissersvar om den rosa blomman:) Nu har jag lärt mig något nytt idag också! Men det är ju fortfarande en rosa blomma, right? :)



Daniel: Vi ska allt ta en promenix till helgen så att du får se allt på riktigt också.





2008-09-24 @ 22:26:04
URL: http://missjosefina.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hihi!

Du har så rätt! Visst är det en rosa blomma.

Men det är ju alltid roligt för en mossig kusin att få visa framfötterna... =)

Och var inte den där Daniel lite vääääl petig nu???



Hoppas att ni turturduvor får det underbart till helgen!



Kramar Ellinor

2008-09-25 @ 23:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0