Jag va så j*vla vält

Fick en liten, liten gnutta luciakänsla igår. Fem minuter på TV:n. Lite synd eftersom jag tycker sånt är så mysigt. Var är julkänslan?

Tänkte försöka bättra på den idag genom lite inköp av julklappar. Dessutom är det kallt ute. Stort plus för att regnet och det gråa har bytts ut mot lite frisk luft och minusgrader.

Ska städa upp lite här först innan jag går in till stan. Det behövs kan jag meddela.


För övrigt ( vilket inte alls har med resten av inlägget att göra) : ibland smyger det sig in små bohuslänska ord när jag pratar, utan att jag direkt tänker på att mina småländska vänner inte riktigt förstår. Som:

"Ja, men det var ju den där gången jag cyklade vält."

"Cyklade vält?? Haha!"

"Haha, ja. Eller så heter det ju inte på svenska!?"

"Hana, nej! Men du Jossan, kan man GÅ vält också då?"

"Gå vält. Hm, nej. Om man inte välter när man går, men det brukar man ju inte göra."

"Nej, men det var ett roligt uttryck. Det låter lite som att man kan säga så när man har vart full: "Ja, men igår kväll alltså, jag va så j*vla vält.""

"Hahaha. Ja, det bestämmer vi!"

Kommentarer på det??


                                                              Puss! ♥





Kommentarer
Postat av: Tirsa

Du är underbar!!!

2009-12-14 @ 18:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0