Och så fick jag min plattång till slut

Hemma igen och en plattång fick jag allt med mig. Men inte från ON OFF utan från Media Mark.
 

På ON OFF:

Kommer in i butiken. Ingen personal förutom tre stycken i kassan. En tjej, en kille (väligt ung) och en gubbe.

Jag: Ursäkta, skulle jag kunna få hjälp med en plattång?

Tjejen: Ööh, jaa. (Kollar på killen). Du kan väl det där?

Killen: Ööh, ja.

Killen följer med mig till hyllan med plattänger. Är tyst.

Jag: Ja, en plattång var det.

Killen: Mm. Jag kan inte så mycket om det här för hon som brukar använda (?) en är inte här idag.

Jag: Nehej?

Han frågar gubben om han kan hjälpa till.

Gubben: Jag brukar ju inte använda plattång, haha.

Inte roligt!

Jag: Öh, nej okej, men jag undrar vilken som är bäst om jag vill ha bästa möjliga för att håret ska ta så lite skada som möjligt?

Gubben: Nja, jag vet inte.

Läser innantill för mig från informationslapparna som finns vid varje produkt. Keramiska plattor, upp till 200 grader, bla, bla, bla. Frågar även tjejen som står kvar i kassan om hon brukar använda plattång. Öh, nej inte hon heller men hon gissar att "den där" (pekar på en) är bra.

Gubben: Ja, det verkar som att den här är bäst. Den innehåller sån där aDvokadoolja och sånt. Det är nog bra.

Jag: Jaha, men jag måste nog tänka lite på det här då.

Gubben: Jaha, och så kan du ju köpa sånt här shampoo och sånt till också.

Jag: Öh, jaja.

Jag och Daniel kollar på varandra och går där ifrån.


Vaddå hon som brukar ANVÄNDA plattång är inte här? Jag skiter väl i om säljaren använder en eller inte. Jag vill ha information om produkterna och ha dom jämförda mot varandra. Den han visade verkade ju vettig och det var den jag själv hade kollat på, men ALDRIG att jag skulle handla av någon av dom!

Åkte till Media Mark istället, fick hjälp av en superbra säljare som kunde massa om sina produkter, visade och jämförde olika modeller och kom till sist fram till att den som IDIOTSÄLJAREN på ON OFF hade rekommenderat nog var bäst. Supernöjd med servicen där + att den kostade 100 kronor mindre.

Min nya Remmington S9950.

Och så lite info för er som gillar att läsa innantill:

Remington Keramisk plattång
S9950

Ny revolutionerande plattång med inbyggd glansbehandling för håret. Andra generationens keramik plattor gör det möjligt. En inbyggd värmeaktiverande teknologi gör att plattorna sprider en lätt blandning av glansförhöjande medel innehållande avokado olja och E vitamin över håret under stylingen. Håret blir glänsande och mjukt utan att lämna en oljig känsla.

-Digital värmeinställning 150ºC - 230ºC
-Automatisk voltomställning för hela världen
-Automatisk avstängning efter 60 min.
-Flytande plattor för jämnt tryck på håret
-Plattlås i stängt läge för enkel förvaring
-Låsfunktion för temperatur-inställningen
-Värmetålig förvaringspåse



Sådär, det blev ett lååångt inlägg men jag var tvungen att berätta för er om den sämsta säljaren jag någonsin mött och sen sämsta servicen jag någonsin råkat ut för.
 

Puss!♥



Kommentarer
Postat av: Matilda

Verkar bra de där med aDvokado du;)

2009-02-02 @ 22:32:12
Postat av: Louise Ulfstad

hahaha bra gjort att gå därifrån!I en butik med elektronikprylar är det inte okej att inte kunna sortimentet! (undrar varför du reagerar så starkt, kan det kanske vara för din utbildning ger lite krav på andra försäljare :P) Yo go girl :D

2009-02-06 @ 17:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0