Ett "NEJ", ett "Återkom" + att Blondinbella åkte ur Let's Dance

Dagen idag har gått åt till lite olika saker. Först till att ligga kvar i sängen liite för länge och kolla på TV. Inte för att det egentligen var något att titta på (efter 10 med Malou, ja jag vet lite tantvarning kanske?) men i alla fall var det en ganska intressant intervju med Magdalena Graaf. Usch och fy vad illa hon har blivit behandlad av sitt ex.


Jaja, i alla fall. Efter en dusch och lite frukost satte jag igång med att ringa upp lite olika företag och höra om dom var sugna på att ta emot mig på LIA. Det gick sådär med ett ganska blandat resultat av svar. Någon sa direkt NEJ eftersom jag inte gick någon dekoratör/inredningsutbildning. En annan var på inköpsmässa i Paris. När jag frågade vilken dag det passade att återkomma fick jag till svar att jag kunde ringa igen första veckan i februari för då hade hon kommit hem från både Paris och Danmark. Jaha, upptagen människa. Men det verkar vara ett bra företag så henne ska jag absolut kontakta "I början av februari". Ett annat bra företag hade tyvärr redan fyllt praktikantkvoten för hela våren och sådär höll det på.
 Nej, jag får fortsätta att ringa lite till veckan. Har nämligen ett lite annorlunda företag också att kontakta. Men jag kan inte riktigt bestämma om jag tycker att jag vill eller inte. Tål att tänkas på över helgen.


Ikväll har det varit lugnt. Kollade Let's Dance med F. Blondinbella åkte ut och det kändes väl nästan som rätt beslut i alla fall. Hon var inte speciellt duktig, men utan att nämna några namn så fanns det ju kanske vissa andra som var ännu sämre, så hon kunde kanske ha fått varit kvar en vecka till åtminstone. Jaja, inte för att jag bryr mig så mycket men det var ju det enda som gick att kolla på när utbudet av kanaler är dåligt.


Nej, nu ska jag strax sova. Vi hörs imorgon!



Såhär såg det ut på våran balkong förra våren.



Förresten, hittade den här bilden från förra våren. Någon mer än jag som är sugen på vår, sol och lite värme?


Puss!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0