Året som gick 2008

Lovade ju er en liten summering av året 2008. Här kommer lite månad för månad.


Januari

Vi åkte till Åre i snöstorm och firade min 20-årsdag. Underbart roligt och jag lärde mig åka skidor ganska hyfsat jämfört med innan. Fick mersmak och hann även med en dagstur till Branäs i slutet av månaden. Köpte även träningskort och började träna ganska mycket.  Jobbade som vikarie på dagis.


Februari

Vi drömde om en Thailandsresa, men när pengarna inte riktigt räckte till det bokade vi en vecka i Turkiet i maj istället. Slängde även in en ansökan om sommarjobb på IKEA sista dagen innan sistaansökningsdatum.


Mars

Jag tränade fortfarande mycket och tyckte det var jätteroligt! Fick komma till IKEA på jobbintervju och var superglad över att ha kommit så långt i rekryteringsprocessen.Jag åkte på TUR-mässan med Matilda och letade inspiration inför Turkietresan. Fyndade möbler till balkongen på loppis och fick påskbesök av mamma, Matilda och mormor.


April

Jaaa! Jag fick jobbet på IKEA! Lycka! Jag fixade en hel del med balkongen. La trätrall, planterade blommor och odlade diverse kryddor och blommor.


Maj

Hann med en hel del i Maj. Jag fixade mina naglar hos Helena och verkligen älskade det. Jag fick för mig att bleka håret och gjorde blonda slingor och inte blev riktigt blonda på första försöket, men på andra. Köpte ny bikini och drog till Turkiet sista veckan på maj.


Juni

Avslutade mitt vikarierande på dagis och började på IKEA. Massa nytt och jätteroligt! Fick även reda på att jag hade kommit in på en utbildningen i Kalmar och tänkte mycket på hur jag skulle göra med det. Kalmar eller inte Kalmar?


Juli

Kalmar! Nu var det bestämt. Jag köpte min dator och klippte lugg. Två bra beslut eller kanske man ska kalla det för investeringar?


Augusti

Jag och Matilda drog till Mallis en vecka och blev bruna och fina. När jag kom hem därifrån började jag förbereda flytten. Fick ett rum i en korridor. Det var allt jag visste. Daniel hjälpte mig att köra ner grejer sista helgen den här månaden. Mycket tankar om hur det skulle bli och om det verkligen var ett rätt beslut. Spännande och förväntansfullt.


September

Började skolan och träffade nya kompisar i klassen direkt. Therese och Elina kändes "rätt" direkt. Fikade och festade en hel del. Skoooj! Visst var det långt hem och jag längtade efter Daniel men med två bra tjejer som dom trivdes jag bra i nya staden.


Oktober

Vi hade läst klart dom första kurserna och tentorna var avklarade. Åkte hem till Karlstad för att göra min första LIA på MQ här i Karlstad.


November

MQ var bättre än jag hade trott och jag trivdes verkligen superbra. Dom gillade mig och jag gillade dom. Lärde mig massa nytt och fick gå med kommunikatören L ganska mycket. Kreativt och roligt! Fick vara med och göra julskyltningen.
Jag färgade håret rött, eller ja i alla fall åt det röda hållet.


December

Jag var tillbaka i Kalmar igen för att gå i skolan ett par veckor till innan jullovet. Festade, pysslade och bakade. Millencollin, julkort och lussekatter. Daniel kom och hälsade på mig en vecka innan det var dags att dra hem på jullov. Jobbade extra under lovet på MQ. Kul! Firade jul i Tanum och fick massa fina julklappar.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ett bra år då helt enkelt:)

Åh,jag vill tillbaka till Mallorca också, och bli brun^^,

2009-01-02 @ 19:55:13
Postat av: Louise Ulfstad

Skojigt år hörru, alldeles lagom många resor :)hoppas 2009 blir lika bra!!

2009-01-05 @ 19:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0