Lite skakad

Ojoj. Vi är lite sena nu men det är helt förstårligt. Sitter och lyssnar på musik och så ser jag att någon framför mig reser sig upp och  kollar kontigt bakåt i vagnen. Tar av mig lurarna hör jag att någon ropar att "hämta hjälp!". Hon framför är redan påväg hämtar hjälp och eftersom jag sitter med ryggen mot har jag inte först sett vad som hände. En kvinna ligger och krampar på golvet. Hjälp kommer från en annan vagn, en narkossköterska som jobbar på ambulansen. Redan flera stycken som hjälper till så vi andra som sitter i vagnen vet inte vad vi ska göra. Ska man lägga sig i eller bara titta på? Förstår att dom som har kommit kan sin sak så jag och några andra försöker bara vara lugna och kolla efter mediciner, körkort, mobiltelefon o.s.v. Ingenting. Jo körkortet så vi fick reda på namnet. Konduktören ringer efter ambulans, som tar en himla tid på sig. Kvinnan andas men dom får ingen kontakt med henne. Hon hinner få ett litet anfall till innan dom kommer, som verkar gå över snabbare än det första. Dom bär ute henne på en bår och åker iväg. Läskigt.

Oj, känner mig lite skakad faktiskt, men det verkar ju som att det i alla fall löser sig. Tur att det finns kunnig vårdpersonal. Och tur att det fanns utbildad ambulanspersonal med bland resenärerna.


Puss!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0