Min natt: Turkosa kuddar och en hysterisk brud

Ja, då var sista dagen gjort på Fräscht då. Känns lite tråkigt för jag har lärt mig massor och trivts bra. Men imorgon bär det av till Karlstad igen. Två månader med jobb på MQ. Ska bli så roligt att träffa alla goa MQ:are och alla andra vänner. Vilken sommar det kommer bli!!!

Har varit förkyld i flera dagar nu. Steg 1 är ont i halsen. I steg 2 går det över till snuvighet. Steg 3 är hosta och steg 4 är heshet. Jag är på steg 3-4 nu. Hes och rosslig hosta. Inte roligt. Och att dessutom försöka sova i den här värmen tillsammans med hostan är inte kul! Det var i och för sig inte därför jag vaknade i natt vid 3-tiden och inte kunde somna om förrän efter en timma.

Börjar med att jag drömmer att någon skriker hur dålig jag är och slänger hysteriskt turkosa kuddar efter mig. Stagade med turkosa kuddar här om dagen, så dom vet jag vart dom kommer ifrån. Den skrikande bruden däremot förstår jag snabbt att jag inte drömmer om utan hon är utanför/nedanför mitt halvvöppna fönster (jag bor på 2:a våningen). Skriker helt hysteriskt "Jag är så dum i huvudet. Det är mitt fel, jag är så dum i huvudet. Dra åt h-vete ..." och så fortsätter det. Blir skitskraj och går in i nästa  rum för att se vad som händer. Riktigt läskigt för jag vet ju inte om hon är ensam eller vad som händer. Ser henne inte, men hör att hon är lite längre bort än innan. Helt sjukt, helt förtvivlad fortsätter hon gråtande, skikande säga massa saker. Förstår inte allt hon säger, men förstår i alla fall att hon måste prata med någon i telefon för man hör ingen svar. Håller på så i nästan en timma. Sjukt läskig känsla, men hör ändå att hon börjar lugna ner sig lite mot slutet så jag släpper det. Tar ett tag innan jag somnar om kan jag säga, lite skakad och upprörd efter bravaderna här på Guldheden.


Nej, nu är det dags för lite frulle. Smoothie it is!


Puss!♥



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Spännande, spännande! Sånt hälder typ aldrig i Bullarn'... ;)

2009-06-28 @ 10:50:30
URL: http://gillbergs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0