Blåbär - & jordgubbssmoothie

I princip varje morgon äter jag en tallrik med müsli med fil, en knäckemacka och ett glas juice. Det är standard. Tråkigt, ja kanske, men så är det.
 Idag när jag hade massa tid på mig struntade jag i det och gjorde en lite lyxigare frukost. Smoothie med blåbär och jordgubbar, juice och knäckemacka med ost, tomat och basilika. Se själva!


Min frukost idag.


Det är så enkelt att göra smoothie:

♥ 2 dl vaniljyoghurt
♥ 1 banan
♥ ca.1 ½ dl frysta bär

Häll allt i en mixer (eller använd stavmixern) och kör till en slät smoothie.

Idag hade jag i blåbär och jordgubbar, men det går bra med vilka bär som helst!
Häll upp i ett glas och njut!
Gott, snabbt och nyttigt!


Puss!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0