Efter regn kommer solsken

Gjorde en långdag igår på jobbet. Han med två stagingar. Den ena var i ett superfint hus som ligger precis vid havet. Lovely! Behövde dock göras en del och det blev så stor skillnad när vi var klara. Kul!

Tycker bara att det blir bättre och bättre både jobbet och här i Götet över huvid taget. Har det superbra! Skönt, för man vet ju aldrig när man flyttar till en ny stad hur det kommer att bli.

Morgonen idag började däremot inte riktigt så bra. Det regnade och blåste så jag bestämde mig för att skippa cykeln och ta vagnen till jobbet. Tar längre tid än att cykla så jag hade 10 minuter mindre på mig. Kom på i sista stund innan jag sprang hemifrån att jag skulle fylla vatten i min vattenflaska. Så vad tror ni händer när jag springer till bussen? Jo, korken läcker och allt vattnet rinner ut i väskan, genom väskan och blöter ner mina byxor. Lovely? Not! Allt i väskan blir plaskblött men jag hann i alla fall rädda min mobil och som tur var hade jag ett par näsdukar med mig som jag försökte torka lite med.
 Usch! Ingen bra början på morgonen. Men dagen annars har varit superbra. Och efter lunch bestämde sig solen för att titta fram. Skönt! Så istället för att åka spårvagn hem tog jag en prommenad på ca 45 min. Nice!



Plockade med mig en liten bukett på vägen hem. Passade på att ta några
andra blombilder också. Någon som vet vad den med de stora gula
klockorna heter?



Håller nu på och tvättar och ska göra ett röj här på mitt rum.


Ni då? Någon som har något kul att berätta?!


Puss!♥



Kommentarer
Postat av: carro

hej jossan den heter kejsarkrona....den stora gula...kram carro...

2009-05-07 @ 07:53:28
URL: http://franskatulpanen.blogspot.com
Postat av: daniel

hehe en riktigt bra början på dagen alltså!

jag har som vanligt jobbat och började dagen med en försovning. men det va längesen nu! och sen åkte jag och tapetserade 2 rum. men nu ska jag kolla hockeyn. men vi hörs. hade gott

puss

2009-05-07 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0