Julkort och sidenband i min pysselpåse

Efter en något konstig start på den här dagen börjar det kännas bra igen. Sitter i soffan och tittar på min advetnsstjärna som lyser mysigt i fönstret, har fixat min lilla hörna på toaletten där det nu är rosa och jättefint!

Gick igenom mina garderober och hittade massa roligt i min stora pysselpåse. Blev riktigt sugen på att göra lite snygga julkort i år igen. Älskar allt det där. Klippa, klistra och skriva fint. Och att ta fram alla fina snören, papper och pärlor. Bara lägga ut allt över hela golvet och sitta mitt i det och pyssla! För mig är det så juligt. Samma känsla som att slå in fina paket. Love it!

Här är julkorten jag gjort tidigare år:
(har använt min webkamera, därav att jag är med på varje bild + att det är dålig kvalitet på färgerna)


2007 sydde jag små hjärtan och stoppade upp med vadd, klistrade på
korten, lite band och lack på det. Klart!


Tillhörande egengjorda kuvert i gråpapper med en kantbränd etikett
i samma papper.


2008 köpte jag röda ark och klistrade på ett tunt, tunt ark i bomulls-
liknande material som en lite ruta på. KLIPPTE (!) ut alla bokstäver
 och klistrade fast. Glitterlim runt kanten. Klart!


Klistrade ihop det röda pappret med ett gråpapper. Vek ihop på tre
och knöt runt ett silverband som hölls på plats av rött lack! Kort och
kuvert i ett alltså!

Sånt här har jag älskat att hålla på med ända sedan jag var liten. Min mamma har en låda med kort och annat som jag har tillverkat under åren.

 Samma sak är det när det gäller att slå in julklapparna. Paket i alla möjliga färger, former och mönster med olika sorters snören, band och etiketter på.
 När jag fyllde 4 eller 5 fick jag presentpapper, snöre och tejp i ett av mina paket eftersom jag fullkomligt äääälskade att tillverka och slå in paket.

Får se vad jag ska hitta på i år.


Puss! ♥

 






Kommentarer
Postat av: cicci

ja det ÄR kul att pyssla.

Verkar smitta av sej neråt i släktens generationer, här pysslas och pysslas dagarna i ända.

Årets paket kalender innehåller just tejp, paketsnöre, kuvert mm.

2009-11-30 @ 21:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0