Elsa

Läser Elsa Billgrens blogg på elle.se ganska ofta. Gillar henne, hennes sätt att skriva och hennes bilder. Extra mycket gillade jag den här delen av ett inlägg:

" ♥    Vi hade varit ihop. Eller hade vi det? Jag ville men han skyllde alltid på nåt när vi skulle ses. Antingen hade han ätit ett dåligt popcorn eller så var det något med familjen. En gång var vi ute och dansade och han försvann. Jag letade i hela lokalen och klev ut på gatan för att se om han fanns där. Där satt han. På en pelare, och tittade på mig. Du vet visst alltid var jag är, eller hur? En vecka senare stog vi i observatorielunden och jag hade de där stövlarna du hatade. De röda med hög klack. Vi kan inte vara med varandra längre, sa jag. Det gör för ont. Nähä sa du, då kom regnet. Vi tittade i varandras ögon och du vände dig om för att gå. Jag såg hur dina sneakers blev dyngsura. Mina fötter var torra hela vägen hem."

Fiint!

Puss! ♥

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0