Min nya stad är din stad!

Så där ja. Nu bor jag i Kalmar. JAG BOR I KALMAR. Jag tror nästan inte att jag har fattat att jag ska bo här nu. Inte åka hem efter några dagars visit här hos Elina som jag har gjort tidigare. Utan om en vecka åker jag hem, hem till mig och min nya lägenhet istället. Underbart!

Skrattade förut:

Elina: Det är rätt roligt Jossan, för nu när du inte har bott på något fast ställe på ett tag har du hela tiden sagt att nästa gång, så fort du får ett jobb i någon ny stad är det min tur att komma och hälsa på dig.

Jag: Ja, precis. 

Elina: Och vart hamnade du? Jo, här hos mig i Kalmar. Haha!

Jag: Haha, ja! Men du är så välkommen att hälsa på i min nya stad även om det råkade bli i din stad.

Så nu kommer vi ju kunna hälsa på varandra hela tiden. Lovely!
Dock är ni många som är långt borta nu, men ni är hjärtligt välkomna att hälsa på mig i min nya stad. Hör bara av er ett par dagar innan så jag hinner städa.


Så. Vad har jag haft för mig idag? Jo. Först blev det en sväng in till stan. Fixade busskort, hälsade på Elina i butiken och köpte med en box vin.

Hem och lämnade boxen och sedan bar det av till IKEA. Kollade efter ny soffa med ett sådär givande resultat. Har i alla fall hittat en som jag tror skulle bli bra.

Sitter och kollar TV nu. Har precis satt i Elinas vågtång, så ikväll blir det vågat! Nej, usch va dåligt.
Nog om det. Vin och lite utgång står på kvällens.




Den här bilden är tagen för ganska exakt ett år sedan när jag precis hade flyttat hit för att plugga. Kalmar - I'm back!



Puss! ♥



Kommentarer
Postat av: Louise

Jossan, du och dina dåliga skämt gör mej lycklig. Du inspirerade mej precis till ett par, så jag bjuder på dom! Gör som vågtången - våga. Eller ännu bättre (och den här är kanske ett motto i det onyktra tillståndet) Gör som vågtången - locka ;D

Hoppas du har det bra, ses snart!

Puss

2009-10-10 @ 22:06:11
URL: http://metrobloggen.se/frokenfraken
Postat av: Josefin

Kul att man kan gläjda någon ;) Kloka ord där måste jag säga. Ja, vi ses snart!

Puss

2009-10-11 @ 15:30:46
URL: http://missjosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0