Min snöstormshistoria

Jag och Elina slutade samtidigt så snäll som hon är fick jag åka med henne hem. I hennes gamla, fina Golf. Måste då tillägga att det är riktig snöstorm ute också, så det gick sakta, men säkert hemåt. Ända tills vi kom fram till sista korsningen, 200 meter från mitt hus. Vad händer då? Jo! Bilen börjar låta märkligt och dör sakta men säkert. I snöstorm!

Går upp till mig och kollar med min snälla granne om han kan hjälpa oss. Han är inte hemma. Jaha. Okej. Ut igen. Där står en man och skrapar sin bil. "Snälla, skulle du kunna hjälpa oss? Våran bil därborta har stannat." Han kör bort, sätter sig i bilden och efter några försök får han faktiskt igång gamla Bettan igen.

Det var mitt äventyr i snöstormen! Ska bli intressant att se om hon får igång den när hon ska iväg sen igen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0